The truth about love

 
 
Jag älskar känslan av att sätta på ett album med en favoritartist för första gången. Känslan av att inte kunna texterna och inte ens kunna nynna med i melodierna. Höra en skiva som helhet för första gången och sedan sätta de där låtarna som fastnade lite extra på repeat.
 
Något som piggar upp vardagen, som jag tycker har kommit tillbaka alldeles för snabbt, är att P!nk ÄNTLIGEN har släppt sitt nya album The truth about love. Jag började lyssna på P!nks musik någon gång runt 2008, då hon ganska nyss hade släppt albumet Funhouse. Sedan blev hon gravid och det dröjde fyra år innan hon släppte en ny skiva. Det betyder alltså att jag och alla andra P!nkfanzzz har väntat i fyra år på det här.
 
Den viktiga frågan är: var det värt väntan? Svar ja! Ett så himla, himla fint och bra album. Dock är I'm not dead och Funhouse fortfarande mina favoriter. Lyssna lyssna lyssna på skivan. Favoriter för tillfället är Beam me up och Try (för dig som gillar lugna låtar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0