Mariannelund

 
 
 
I veckan åkte jag och Anna Goldenstone ca 30 mil österut, närmare bestämt till Mariannelund, för att kika på en folkhögskola. I höst ska vi nämligen gå bibellinjen där. Tänk att få bo i hus och korridorer som är uppkallade efter Astrid Lindgren - Saltkråkan (saltis), Bullebyn (bullis) och Körsbärsdalen (köttis). Jag och Anna fick äran att bo i saltis som var inrett med kakulugn och blommiga gardiner. Tänk att få tillbringa dagarna på ett ställe där alla är kristna. Tänk att få lagad mat tre gånger om dagen. Ja tänk, allt det ska jag få möjlighet till redan i höst. Jag är så otroligt peppad och tacksam över nästa termin!
 
Det var så roligt att få prata, och fråga ut, alla nuvarande mariannelundare. Några äventyrare skulle bege sig ut på överlevnad, vilket betyder att de skulle gå ut i skogen fyra och fyra med endast kläderna de hade på sig och en tändare som packning. Sedan skulle de stanna ute i skogen tills en ledare kom och sa att de fick gå hem igen, efter ungefär en vecka. De hade varken mat, sovsäck eller tält. Fick sådan respekt för de människorna. 
 
Nu längtar längtar längtar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0