Farmor

Tänk att lilla jag fick världens bästa farmor. Hon som passade mig varje onsdag under hela min uppväxt. Hon som åker till sjuka farfar varje dag för att hålla honom sällskap och planerar hela sitt liv utifrån det. Hon som aldrig är rädd för att säga vad hon tycker och som alltid är så ärlig. Hon som älskar flätat hår och har prydnadsaker på varenda liten centimeter i sin lägenhet. Hon som sätter upp nya hyllor för att få plats med alla bilder på barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Hon som har kjol på sig 365 dagar om året. Det är min fina farmor det. 
 
Jag är hos henne var och varannan vecka. Vi dricker kaffe, äter kakor och pratar om hur dåligt bussarna går nu förtiden eller att min kusin ser ut som en hippie. Jag hälper henne med att städa, välja ut bilder till hennes memoarer eller avgöra om hon ser gammal ut eller inte. Hon berättar om hennes godaste vänner, hennes år som lärarinna eller hur det är att leva som prästfru. Tänk vad mycket jag tycker om henne, min fina farmor.

Kommentarer
Postat av: Cajsa Thorsson

Men fina fina!

2015-05-26 @ 04:59:13
URL: http://clt.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Farmor ❤️

2015-05-29 @ 20:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0